Potomkovia ľudí
:
Žiadne deti. Žiadna budúcnosť. Žiadna nádej.
Planéta Zem, rok 2007. Už devätnásť rokov sa nenarodilo ani jediné dieťa. Svet podlieha beznádeji a anarchii a po čím ďalej zúfalejších pokusoch o nájdenie a odstránenie príčiny neplodnosti ľudstva sa čaká už len na zázrak. Do neďalekej budúcnosti nás vo svojej temnej a šokujúcej vízii uvádza režisér Alfonso Cuarón (Mexická jazda, Harry Potter a väzeň z Azkabanu ), ktorý sa inšpiroval slávnou rovnomennou sci-fi novelou kráľovnej detektívok P.D. James.
Vďaka totalitnému zriadeniu dokáže jedine Veľká Británia odolávať všeobecnému chaosu. Platí za to síce strašnú cenu – občianske práva sú veľmi oklieštené a občasné pokusy o odpor brutálne potlačované. No Theovi, londýnskemu byrokratovi, ktorý už len pasívne čaká na svoj koniec, je to úplne jedno. Ale len do chvíle, než sa s vrecom na hlave ocitne v kufri dodávky a nakoniec tvárou v tvár svojej bývalej láske Julian, ktorá stojí na čele jednej z mnohých odbojových skupín a má pre Thea špeciálnu úlohu – zaistiť pre jednu z jej spolubojovníčok tranzitné víza a dostať ju bezpečne z krajiny. Behom cesty, ktorej cieľom je azyl pod záštitou organizácie Human Project, Theo zisťuje, že jeho chránenka Kate nie je obyčajná utečenka. Naopak, je to človek, kvôli ktorému by bolo ochotných mnoho ľudí vraždiť. Je totiž v ôsmom mesiaci tehotenstva a predstavuje vytúžený zázrak, na ktorý už ľudstvo devätnásť rokov čaká. Na úteku pred anarchistami, ktorí by ju radi zlikvidovali kvôli zachovaniu súčasného bezvýchodiskového stavu, a reprezentantmi režimu, ktorí by ju radi zneužili na svoje politické ciele, sa Theo a Kate stávajú veľmi neistou, avšak jedinou nádejou našej civilizácie.
Režiséra Cuaróna nadchla predstava, že by sa prostredníctvom filmu zasadeného do blízkej budúcnosti mohol vyjadrovať k dnešku. „To, ako sa chováme dnes, výrazne ovplyvní podobu našej planéty o dvadsať rokov. Vlastne to nie je sci-fi, ale súčasný thriller zasadený do roku 2007“hovorí Cuarón. Svet o pár rokov je síce snímaný temnými, surovými farbami, ale podľa režiséra ide skôr o nastolenie správnej atmosféry, než o jeho názor na našu budúcnosť. „Ten film je o tom, že mať nádej sa oplatí aj v bezvýchodiskovej situácii,“ dodáva.