Korida lásky
Povestný film nonkonformného japonského tvorcu líči vývoj vzťahu medzi mladou ženou Sadou, ktorá začala pracovať v hostinci ako slúžka a stala sa milenkou majiteľa hostinca, Kiči-sana.
Povestný film nonkonformného japonského tvorcu líči vývoj vzťahu medzi mladou ženou Sadou, ktorá začala pracovať v hostinci ako slúžka a stala sa milenkou majiteľa hostinca, Kiči-sana.Pôvodne pasívna žena postupne podlieha svojej sexuálnej túžbe a strháva skúseného muža svojou nenásytnou zmyselnosťou k oddávaniu sa zničujúcej vášni. V stupňujúcej sa posadnutosti milenka muža z vášne uškrtí a následne vykastruje, aby jej na milenca zostala pamiatka. Režisér sa koncentruje len na vzťah milencov, odvíjajúci sa v typických japonských interiéroch pred očami slúžok či prizvaných gejší. V epizódach zachytáva rôzne sexuálne praktiky, vrátane sadomasochistických, a v snahe vystihnúť deštruktívnu håbku pudového vzťahu uplatňuje naturalistické scény – film tak napåňa definíciu pornografie (o. i. aj zobrazením spojených genitálií a rôznych kopulačných techník), postráda však jej primitívnosť a samoúčelnosť; prvok „estetizácie“ sa prejavuje spôsobom snímania a nasvecovania i použitím hudby či kostýmov. Dielo, ktoré v 70-tych rokoch patrilo k titulom prelamujúcim rôzne sexuálne tabu (Posledné tango v Paríži, Veľká žranica, Saló alebo 120 dní Sodomy), ponúka úvahy o voyeurstve, o láske a smrti, o starobe, o zmene psychiky v područí sexuálnej túžby, aj o vzťahu medzi mužom a ženou. Film bol v Japonsku zakázaný a jeho tvorca postavený pred súd, pri uvedení na MFF v Berlíne bol film súdne zabavený a s podobnými ťažkosťami sa stretával pri uvedení všade vo svete.
Pridať medzi obľúbené